Chiropractor The Hage Migraine.jpg

Hoofdpijn oplossen in Den Haag

Chronische migraine en hoofdpijn komen vrij vaak voor. Migraine is een van 's werelds meest voorkomende gezondheidsproblemen en de meest voorkomende neurologische aandoening. Naar schatting hebben 1 miljard mensen wereldwijd migraine; maakt migraine de derde meest voorkomende aandoening ter wereld.

Sommige artsen denken dat deze aantallen laag zijn, omdat veel mensen met migraine niet gediagnosticeerd worden. Dit soort hoofdpijn heeft een enorme impact op de kwaliteit van leven en kan daarom als een enorm obstakel worden beschouwd. Meestal heeft de patiënt veel verschillende behandelingsopties geprobeerd om hoofdpijn te bestrijden. Medicatie, rust en therapie zijn gebruikelijke behandelprotocollen om hoofdpijn te verlichten. Het is dus waarschijnlijk dat u (of iemand die u kent) op enig moment in uw leven last krijgt van migraine. De chiropractor van Gewoon Chiropractie biedt patiënten die lijden aan migraine en spanningshoofdpijn een veilig, niet-invasief, niet-verslavend alternatief voor voorgeschreven medicijnen of vrij verkrijgbare pijnstillers (OTC's), die vaak aan patiënten worden voorgeschreven, om hen te helpen hun pijn.

Spanningshoofdpijn oplossen door chiropracter

De meeste mensen karakteriseren een spannings- of stresshoofdpijn als een doffe pijn achter de ogen of een smalle band rond het hoofd. Een veel voorkomende oorzaak van spanningshoofdpijn zijn subluxaties in de nek en bovenrug, die in de meeste gevallen worden verbeterd met chiropractische aanpassingen.

Hoofdpijn komt op een bepaald moment voor bij de meeste mensen en ze kunnen zich op veel verschillende manieren kenbaar maken. Sommige mensen ervaren een bonzend gevoel in hun hele hoofd. Sommige mensen ervaren pijn achter hun ogen of in een deel van hun hoofd. Sommige mensen ervaren zelfs duizeligheid, terwijl anderen dat niet hebben.

Spanningshoofdpijn is de meest voorkomende vorm van hoofdpijn en treft meer dan 75% van alle hoofdpijnpatiënten. De meeste mensen beschrijven spanningshoofdpijn als een aanhoudend dof, pijnlijk gevoel aan één kant of beide kanten van het hoofd of als een gevoel van een strakke band rond het hoofd.

Deze hoofdpijn begint meestal geleidelijk en kan dagen of minuten aanhouden, en heeft de neiging om halverwege of tegen het einde van de dag te beginnen.

Spanningshoofdpijn kan het gevolg zijn van stress of een slechte houding, waardoor de spieren en wervelkolom in de nek en bovenrug worden belast.

Den Haag Migraine Chiropractor.jpg
Sign me up!

Gewoon Chiropractie kan helpen bij hoofdpijn of migraine